Як впоратись із болем після розлучення?
Добрий день. Мене звати Діна, і в мене зараз дуже непростий період у житті. Я розлучилась з чоловіком три місяці тому, ми були разом 7 років, і таке відчуття, що я втратила не лише стосунки, а й частину себе. Він був для мене і другом, і близькою людиною, і зараз я просто не знаю, як жити далі. Постійно відчуваю сум, злість або образу, і хоч трохи легшає на роботі або з друзями, вдома починається просто якась порожнеча. Я розумію, що часу пройшло небагато, але мені здається, що я застрягла в цьому стані. Що робити, щоб це відпустило і я могла знову просто нормально жити? Як побороти самотність і перебудувати своє життя після такого удару? Дуже чекаю вашої поради.

Всі відповіді:
Доброго дня, Діна. Я співчуваю вашій ситуації, і розумію, наскільки важким може бути цей період у житті. Розлучення — це не лише кінець стосунків, але й втрата багатьох спільних моментів, звичок і мрій, що робить цей процес ще складнішим.
Важливо визнати свої почуття. Сум, злість, образа — це абсолютно нормальні реакції на зміну, з якою ви стикнулися. Дайте собі дозвіл відчувати ці емоції, не картайте себе за це. Навпаки, виразіть їх на папері: словами, малюнком чи якоюсь дією. Робіть це доти, доки відчуваєте у цьому необхідність.
Також регулярні заняття спортом можуть допомогти покращити психологічний стан. Навіть прогулянки на свіжому повітрі можуть позитивно вплинути на ваше самопочуття.
Подумайте про те, які нові цілі чи мрії ви хотіли б реалізувати. Це може бути кар'єра, подорожі, навчання чи інші сфери життя.
Життя після розлучення вимагає часу для адаптації. Не вимагайте від себе, що ви маєте швидко і легко забути людину і те життя, ті моменти, які ви прожили у шлюбі. Відновлення не відбувається миттєво, і кожен має свій темп. Нехай час зробить свою справу.
Зміни — це процес, який вимагає терпіння до себе. Не бійтеся просити про допомогу, якщо вам це потрібно.
Записатися на консультацію до цього психолога