Як працювати з травмою з дитинства?
Привіт! Мені дуже важко, і я не знаю, з чого почати. У мене була складна ситуація в дитинстві, у сім'ї часто були сварки, і, чесно кажучи, мені здається, що мама з татом більше боролися один з одним, ніж займалися мною. Я часто відчувала себе зайвою, і в голові постійно засіло відчуття, що я все роблю не так. Навіть зараз, коли мені вже 26, це все зі мною. Я постійно боюся зробити щось не так, щоб не 'заслужити' осуд чи критику, особливо від близьких людей. Від цього постійно якийсь внутрішній стресс і важко будувати стосунки. Як це можна пропрацювати? Мені здається, це почалося ще у дитинстві, але я взагалі не розумію, як із цим жити далі. Буду дуже вдячна за відповідь.

Всі відповіді:
Вітаю, Ріто!
Важливо розуміти, що твоя реакція на ситуацію в дитинстві є цілком нормальною. Діти, які ростуть у нестабільному середовищі, часто розвивають захисні механізми, щоб впоратися зі стресом, а потім (здебільшого) ці механізми залишаються активними в дорослому житті.
1 - Те, що ти визнаєш ці почуття та переживання - вже є першим кроком до змін. 2 - Спробуй проговорити це, або з близькою людиною або з психологом. Поділися своїми почуттями. Часом, навіть розмова може допомогти тобі краще зрозуміти себе і свої емоції. Це може допомогти тобі структурувати свої переживання. 3 - Спробуй розібратися, як твоє дитинство вплинуло на твоє сьогодення. Почитай відповідну літературу, статті або переглянь фільми (мультики) про дитячі травми та їх вплив на доросле життя. Зараз такої інформації дуже багато.
Постав собі за мету зараз, у дорослому житті, стати гарною, хорошою підтримуючою батьківською фігурою для своєї внутрішньої дитини! Дбай про своє фізичне та емоційне здоров’я, дозволяй собі відчувати різні емоції, дозволяй собі помилятися, дозволяй собі проявлятися.
Раджу все ж таки звернутися до фахівця, який допоможе тобі опрацювати травму, змінити негативні установки, а вже потім навчитися взаємодіяти з іншими людьми.
Пам'ятай: Ти не відповідальна за те, що сталося в твоєму дитинстві. Ти сильна і здатна подолати ці труднощі.
Бажаю успіхів!
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю Ріта! Дякую, що поділилися своєю історією. Те, що ви переживаєте, дуже зрозуміло, і ваші почуття мають сенс, особливо якщо ви виросли в умовах постійного конфлікту та браку уваги до ваших потреб. Дитинство формує наші базові уявлення про себе та світ, і, на жаль, якщо тоді нам не вистачило любові чи підтримки, це може впливати на нас і в дорослому віці.
Ваш страх зробити щось не так - це природна захисна реакція, яка, можливо, сформувалася, щоб уникати критики чи осуду в дитинстві. Але зараз ця реакція може заважати вам жити повноцінно та будувати стосунки.
Дозвольте собі відчути ті емоції, які вас турбують. Ви маєте право на свої почуття, навіть якщо вони болючі.
Спробуйте помітити, коли ви починаєте себе критикувати. Запитайте себе: "Чи це мій власний голос, чи, можливо, я чую критику з минулого?"
Маленькі кроки можуть допомогти вам відчути більше свободи. Наприклад, спробуйте зробити щось "не ідеально" і подивитися, що станеться. Часто ми перебільшуємо очікування осуду.
У вашому випадку важливо знайти безпечний простір, де ви зможете говорити про свої переживання. Терапія допоможе вам дослідити ці дитячі травми, навчитися їх проживати та відпускати.
Пам’ятайте, що ви не самі в цьому. Ваша відкритість - уже великий крок вперед.
Записатися на консультацію до цього психолога