Не можу знайти спільну мову з людьми
Добрий день. Мені 29 років, і в мене останнім часом серйозно почалися проблеми у спілкуванні з людьми. Мені здається, що я не вмію підтримувати розмову, завжди боюсь, що скажу щось неправильне, або що люди мене осудять. Через це я почала уникати спілкування навіть з друзями, з якими до цього була дуже близька. Наприклад, ми домовляємось кудись піти, а я вигадую причини, щоб залишитися вдома, бо простіше сидіти самій, ніж відчувати постійний стрес, коли поруч інші люди. Я навіть на роботі часом уникаю колег, хоча ніби сама розумію, що так не повинно бути. Мене дуже турбує, чому так сталося і як це можна подолати. Можливо, ви можете підказати, з чого варто почати? Бо через це я почуваюсь дуже самотньою. Дякую за вашу допомогу!

Всі відповіді:
Юля, можливі причини, чому у вас виникають труднощі в спілкуванні, можуть критися у проблемах з самооцінкою. А саме:
- Сумніви у собі: коли у людини низька самооцінка, вона може постійно порівнювати себе з іншими, сумніватися в собі і вважати себе менш значущою чи цікавою. Це може призвести до страху бути осудженою або неправильно зрозумілою.
- Страх невдачі: зниження самооцінки може викликати страх невдачі. Людина може боятися, що не зможе підтримати розмову або що її ідеї не будуть сприйняті належним чином. Це призводить до уникнення спілкування.
- Ви можете порівнювати себе з людьми, яких вважаєте більш успішними або соціально впевненими. Це може створити відчуття неповноцінності, збільшуючи тривогу під час спілкування.
- Якщо у вас були негативні соціальні переживання в минулому (наприклад, насмішки, булінг, відмови або конфлікти), це може сформувати негативне уявлення про спілкування. Ви можете почати уникати соціальних ситуацій через страх повторення негативного досвіду.
- Люди з низькою самооцінкою часто мають схильність до негативного мислення. Людина може концентруватися на своїх недоліках і ігнорувати свої сильні сторони, що посилюватиме тривогу й ускладнюватиме спілкування з іншими.
- Перфекціонізм. Якщо ви прагнете до ідеалу, можливість не відповідати цим стандартам може викликати занепокоєння.
Як це змінити: Ви можете вести щоденник, у якому будете фіксувати свої негативні думки, які виникають у вас під час та до спілкування, та намагатися їх спростувати або переосмислити самостійно або з психологом.
Також звертаю увагу, що в таких ситуаціях, фокус вашої уваги переходить на інших людей, а не на вас. Варто навчитися тримати фокус на собі.
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю, Юля!
По-перше, потрібно дійсно розібратися в тому, чому так сталося. Дослідити моменти, ситуації, які відбулися у Вашому житті і стали причиною такої поведінки, страхів, невпевненості в собі і т.д.
Дайте відповідь для себе на питання: 1. Так було завжди? 2. Коли саме я почала відчувати дискомфорт у спілкування з іншими? 3. Що для мене самотність? Про що вона?
По-друге, я б працювала в темі любові до себе, самосприйняття та самоцінності. А також звідки йде корінь “страху, що люди мене осудять”.
По-третє, а можливо Ви просто переросли ту спільноту, в якій перебували раніше? Всі дорослі люди змінюються, змінюються їх інтереси, цінності та спільні точки між ними. І часто буває, що шляхи людей, які раніше дружили - розходяться. І це нормальний процес. Можливо потрібно не шукати спільну мову з людьми, а підготуватися до кардинальних змін свого оточення))
Рекомендую звернутися до фахівця, щоб розібратися зі своїми емоціями, почуттями та думками.
Бажаю успіхів у вирішенні Вашого питання)
Записатися на консультацію до цього психолога